Stejně jako v minulém roce se ADAC rozhodl otestovat zimní pneumatiky a všem řidičům udělat jasný obrázek o jejich nákupu. Skore výrobců je o poznání horší než v loňském roce, když letos jen pět pneumatik z osmadvaceti získalo známku „dobrá.“
Nyní se soustředíme na rozměr 225/45 R17. Ten je používaný u velkého množství aut na našich silnicích a můžete si podobný rozměr pneumatiky obout například na Octavii či Passata.
Velký rozdíl mezi drahou pneumatikou a levnou pneumatikou často není jen v jízdních vlastnostech, ale i v rychlosti opotřebení. Zimní počasí je náročnější než letní a navíc se zimní pneumatika mnohem rychleji opotřebovává. Obutí vozu na nejdražší pneumatiky z tetsu by vyšlo na dvacet tisíc korun.
Stejně jako v loňském roce patří na špici žebříčku Michelin. Ten oproti loňskému roku, kdy nasadil AlpinPA3 získal progresivnější nárůst hodnocení v chování na sněhu s letos nominovanou pneumatikou Alpin A4.
Pneumatika Alpin A4 je výbornou pneumatikou po všech stránkách a jako jeden z mála záporů je horší, tedy vyšší spotřeba paliva při jejím použití. Tento faktor ovšem není závratný a dá se pominout.
Jejím protikladem je pneumatika Continental WinterContact TS830P, který je také špičkovou pneumatikou a oproti Michelin A4 vyniká nižší spotřebou paliva a to o 2%. V celkovém hodnocení je ovšem až za Michelin A4 o jednu desetinu bodu.
Na pomyslné stupně vítězů s probojovala pneumatika Dunlop SP Winter Sport 3D, které pomyslná dvojka utekla o jednu desetinu bodu. I tak je kvalitní pneumatikou.
Na opačném konci žebříčku figurují velice nekvalitní pneumatiky. Jako klasicky čínské pneumatiky zklamávají. Pneumatiky Interstate Winter IWT-2 a Westlake SW 601 Snowmaster nefungují téměř na žádném povrchu a odnáší si nejhorší hodnocení. Druhá jmenovaná obdržela suverénně nejhorší hodnocení a jízda na těchto pneumatikách je spíše utrpení.
Celkové hodnocení naleznete zde. V testu bylo zkoušeno třináct rozdílných pneumatik.
Kupte si zimní pneumatiky za výbornou cenu na www.pneumatiky.cz