Většina z nás, motoristů, mění pneu dvakrát ročně. Pokud ovšem chceme, aby byla pneu použitelná i v následující sezoně, musíme dbát na správnou úschovu. Zdá se to nepodstatné, ale právě úschova pneumatik je velmi podstatná a může se znatelně projevit při opětovném použití.
1. popsání pneumatik Pro většinu motoristů je popsání pravých a levých pneumatik samozřejmost. Přesto pro úplnost doplňujeme. Není nutnost značit, zda se jedná o přední či zadní, protože většina uživatelů podle hloubky dezénu pneumatiky prohazuje z jedné nápravy na druhou. Samozřejmě je nutné dodržet směr otáčení a neprohazovat mezi nápravami.
2. tlak v pneumatikách Před uložením pneumatik je nutné zkontrolovat tlak, který podle potřeby zvýšíme. Správně by měl být zvýšen o 0,5 baru. Z pneumatik vyndáme veškeré kamínky a podobné nečistoty. Pokud je hloubka dezénu nižší než je zákonem stanovená hranice (1,6 mm a 3 mm), není nutné je skladovat stejně jako v případě v případě stáří, které by s ohledem na dezén nemělo přesáhnout šest let. Je však vhodné pneu měnit dříve. Jak však zjistit skutečné stáří? Zkušenější motoristé ví, že podle označení DOT, které udává výrobce. Označení DOT 4806 například udává, že pneumatiky byla vyrobena ve 48. týdnu roku 2006.
3. místo uskladnění Tato věc je individuální, ale obecně platí, že by se pneu měla skladovat v chladnějších a tmavějších prostorách (sklepy, garáže ..). Pneumatiky bez ráfku musí stát svisle, pokud jsou namontované na discích můžete je pověsit třeba na stěnu, položit je na podlahu na sebe. Koupit si však můžeme i speciální stojan. Důležité je rovněž vyvarovat se kontaktu se všemi tekutinami (oleje, benzín, voda …), které se rovněž podepisují na jejich životnosti. Využít lze i prostor servisu, kde přezouváte. Za pár korun lze pneu uložit přímo na místě a vyhnout se tak starostem se skladováním.
Kupte si pneumatiky za výbornou cenu na www.pneumatiky.cz