Po dlouhém čekání dalo o sobě opět vědět jaro. S ním přicházejí i příjemnější teploty a zákonitě výměna zimních pneumatik za letní. Funkčnost zimních pneumatik se za horkých letních dní hopem zmenšuje, a proto by se s výměnou nemělo tolik váhat.
Je pravdou, že výměna zimních pneumatik za letní není tak palčivým problémem jako opačná výměna letních pneu za zimní, ale i tak je samozřejmostí. Letním pneumatiky jsou díky svému vyváženému materiálu mnohem tvrdší než zimní a jsou na teplém i mokrém asfaltu mnohem lépe přilnavé. To hlavně díky materiálu, ze kterého jsou letní pneumatiky vyrobeny. Ten je rozdílný než u zimních pneu. Dále je podstatným faktorem i rozložení a hloubka drážek dezénu. O něm si můžete přečíst v jednom z našich článků. Naleznete ho pod tímto odkazem. Systém drážek také zabraňuje aquaplaningu.
Největší hrozbou pro řidiče jsou sjeté letní pneumatiky. Ty nedokáží správně fungovat na žádném povrchu a při dnešních cenách letních pneumatik v obchodních řetězcích, kde se sice na úkor kvality, ale ve prospěch ceny dají koupit letní pneumatiky v ceně za kus do tisíce korun, je jízda na sjetých opravdovou zbytečností.
Často používaným faktorem výměny zimních pneumatik za letní je stálá venkovní teplota. Ta když stoupne nad sedm stupňů celsia, určuje správný čas na přezutí. Pokud používáte celoroční pneu, nemusíte se podobným přezouváním zabývat. Nutné je však stále hlídat hloubku dezénu a nezapomínat na to, že jsou celoroční pneu jen alternativou mezi letní a zimní pneumatikou a nemá vlastnosti ani jedné z nich.
Pokud se nyní připravujete na opětovné namontování letních pneumatik na váš ráfek či disk, nezapomeňte zkontrolovat hloubku dezénu. Je totiž klasickým jevem, že mnoho uživatelů na podzim sundá letní pneu a bez kontroly je opět namontuje hned po opadnutí sněhu. Zákonem daná minimální hloubka dezénu je však 1,6 milimetru.
Kupte si letní pneumatiky za výbornou cenu na www.pneumatiky.cz