Rtuť na teploměru šplhá stále výše a obvykle se už ani v noci nedostane pod nulu. Je nejvyšší čas začít přemýšlet nad přezutím na letní pneumatiky. Kdo bude využívat obutí z loňského léta, může být ještě pár týdnů v klidu. Zbystřit by měli ti, kteří musí koupit nové pneumatiky…
Pravda, návalům v pneuservisech, které jsou rok co rok spojeny s prvním sněhem, se nic nevyrovná. Ale i tak bývá vždy koncem března o pneumatiky větší zájem a tak rozhodně nebude na škodu koupit obutí už nyní.
Nejvyšší kvalitu představují pneumatiky prémiových značek. Pneumatiky značky Michelin je to nejlepší, co můžete na svůj automobil obout. Stejně tak jsou na špičce pneumatiky značek Continental nebo Pirelli. Nejoblíbenější jsou ale pneumatiky se skvělým poměrem ceny a kvality, tedy domácí Barum, slovenské Matador nebo slovinská Sava. Rozporuplné zkušenosti mají motoristé s polskými pneumatikami Kormoran a Debica, jejich nízká cena je ale velmi lákavá.
Rozhodně pak nelze doporučit nákup pneumatik v supermarketech. Značka na nich často ani není, a pokud je, jedná se vesměs o čínské produkty, které kromě nízké ceny nemají co nabídnout. Jízda na nich je pak vyloženě nebezpečná. Kdo chce za každou cenu ušetřit, může zvolit protektory nebo celoroční pneumatiky nějaké známější značky. Je to sice do jisté míry kompromis, ale s rozumným přístupem se na nich dá skutečně jezdit celý rok.
Ve chvíli, kdy je vůz na heveru a mění se pneumatiky, je radno zkontrolovat i další části vozu jako pružiny, podběhy a brzdy. Právě u brzd je důležité mít na voze prvky s bezpečnostní funkcí. Brzdové třmeny ani nemusí být nové, stačí repasované.
Když už si udělá motorista čas na auto, měl by vzít vše zevrubně. A třeba si i doplnit nářadí. Vedle klíčů, šroubků, matek a oleje by měl mít i sadu těsnících kroužků, které zabrání nežádoucí propustnosti. Určitě je rozumnější mít je po ruce než pak v případě potřeby dostávat z podlahy olejové skvrny.