Avantgarda zaměřená na pohodlí
Citroen C4 je mezi automobily nižší střední třídy propagátorem komfortního svezení, avantgardního designu interiéru i exteriéru, nabízí hodnotné materiály v prostoru pro posádku a vyniká také prostorností. To z něj činí výborného společníka pro dlouhé cesty či vkusný módní doplněk při proplouvání městským provozem. Citroen a jeho pneumatiky snesou sportovní zacházení, ovšem komfortní nastavení podvozku a celkové zaměření vozu na pohodlné cestování se připomene nedotáčivým chováním vozu v ostře projetých zatáčkách.
Motorová paleta
Nabídka motorů začíná benzinovou čtrnáctistovkou o výkonu 70 kw, následuje atmosférický motor o objemu 1,6 litru a stejně objemná verze THP přeplňovaná turbodmychadlem. Ta se svými 115 kilowatty vyhoví sportovně založeným řidičům. Vznětové agregáty jsou zastoupeny dvěma výkonovými verzemi motoru 1.6 HDi (68 a 82 kw) a vrcholným motorem 2.0 HDi se 110 kw, který nabídne skvělou dynamiku i při plném zatížení a dokáže zachovat velmi nízkou spotřebu nafty (okolo 5 litrů na sto kilometrů).
Převodovky
Citroen C4 lze dostat se čtyřmi různými převodovkami. Základním motorizacím je určené klasické pětistupňové ústrojí, dva silnější naftové agregáty mají šest rychlostí a motory 1.6 HDi a THP jsou k mání s robotizovanou šestistupňovou převodovkou. Ta je ovšem známa svými pomalejšími reakcemi a cuknutím při řazení. Zajímavou volbou je také čtyřstupňový automat k atmosférickému motoru 1.6 VTi.
Interiér
V interiéru došlo oproti předchozí generaci „cé-čtyřky“ k úplné revoluci. Zmizely značně nevkusné oranžové displeje v nekonečné ploše tmavých plastů, kritizovaný schod na palubní desce i nepříjemný volant s pevným středem. Současné provedení nás uvítá zajímavě tvarovanou přístrojovou deskou s hliníkovými dekory, měkčenými plasty a třemi samostatnými ukazateli. S nimi může mít někdo problém – jsou zčásti analogové a zčásti jsou ručičky nahrazeny stupnicemi na displejích – to je ale otázka vkusu každého z nás. Sedadla jsou rozměrná, mají dobré boční vedení a jsou poněkud měkčí, což se ovšem k charakteru vozu náramně hodí. Příkladně vzdušná, světlá a prostorná kabina může být velmi bohatě vybavena mnoha komfortními či bezpečnostními prvky. Pro peněženku se ovšem pohroma nekoná – poměr cena/výbava je velmi dobrý. Pro nejnáročnější zákazníky je tu model DS4 – jedná se o jinou modelovou řadu, ale svými rozměry a celkovým pojetím je to v podstatě luxusní provedení Citroenu C4.